Jag har fått vara med och testa Björn Axén Sleek Stick och här är min upplevelse av produkten:
🌸 Vad den gör
Sleek Stick är som ett lättare hårvax men i stickformat vars uppgift är att tämja babyhår och ge en stramare frisyr. Den säger sig också tämja friss vilket jag ställer mig lite frågande till mest med tanke på hur produkten känns. Vidare sägs den ge glans men precis som andra hårvax ser jag ingen vidare glans alls?
🌸 Förpackning och doft
Förpackningen är ju smidig i sitt stickformat men åtminstone det sticket jag fick går inte att skruva in igen om man har skruvat ut det. Man kan trycka in det igen men försöker man skruva in det händer ingenting vilket jag tycker är ett litet minus.
Doften är jättegod! Den beskrivs som en grön doft med gurka, fresia och amber. Jag känner inte någon gurka sådär specifikt men den har en fräsch, blommig doft. Väl i håret känner man inte doften alls så jag tycker att den funkar även för doftkänsliga.
🌸 Applicering, känsla, hållbarhet och att tvätta ur produkten
Sticket är absolut lätt att applicera, inga problem där. Håret får en klibbig känsla och produkten känns lite "tung" om jag jämför den med t.ex Björk Tämja som ju inte känns alls i håret. Den där klibbiga känslan gör att jag absolut inte skulle använda den i någorlunda rent hår men dagen innan hårtvätt funkar det fint!
Hållbarheten är sådär. Det blir ingen riktig stadga i håret, vaxet är lite för lätt för det. Mina babyhår rörde sig inte men lite större slingor ramlade lätt ur frisyren, vilket delvis har med min hårlängd att göra såklart. Upplever dock inte riktigt samma om jag använder Tämja.
Att tvätta ur produkten gick väldigt bra lätt, krävdes inget mer jobb än min vanliga hårtvätt!
🌸 Sammanfattning
Jag gillar doften men tycker kanske inte riktigt att Sleek Stick gör vad den utlovar. Funkar jättebra till babyhår och kanske enstaka hårstrån men jag gillar inte riktigt hur den känns i håret och att det krävs hårtvätt direkt efter. Tycker också att priset är lite väl högt för hur lite man får.
Jag tycker inte att produkten är värdelös men jag tycker inte heller att den är jättebra, så av mig får Björn Axén Sleek Stick 3/5 poäng Björn Axén
Sleek Stick 25 g
Fortsätt utforska gemenskapen!