Jag har fått testa the Deep Retreat – Facial Scrub & Lermask från Benefit och jag har kombinerad hy 🌸
Förpackningen kommer i en liten plåtburk och masken är i lila färg, som sedan på ansiktet torkar till en blåare nyans. Jag använde mig av mask-borste vid påförande och tyckte att den kändes dryg. Det behövdes lite produkt för att täcka hela ansiktet och jag gillar konsistensen av "lera" som är lite kylande. Jag tyckte att masken torkade fort, vilket jag gillar! Till skillnad från många andra lermasker som jag upplevt kan vara kladdiga en längre tid. Jag gillar hur man verkligen känner av hur den torkar och stelnar.
Masken ska vara på i cirka 30 minuter och jag lät den torka in lika länge. När jag sköljde av ansiktet, gjorde jag cirkulära rörelser för att känna av "scrub"-effekten. För att vara en por-rengörande mask/skrubb, tycker jag ändå att den var försiktig mot hyn och doften är väldigt subtil, som en dov doft av citrus. Jag fick ett otroligt glow och känner mig både gnugg-ren och återfuktad! Jag hade dock inte så mycket porer sedan innan, men märker större skillnad på glow.
Det enda minuset jag har är förpackningen, vilket gärna vill kladda med twist-kork i aliminium. Trots att jag var försiktig, kom det ändå produkt på förpackningen. I det stora hela, 8/10 pussar! 💋
Benefit
Smooth Pores 101 Set 42 ml