Jag har fått testa Nilens Jord Cheeks & lips i färgen Guava, tack KICKS! 🫶🏻
Cheeks & lips är ett stick som – precis som namnet säger – kan användas både på kinder och läppar. Det står att man kan använda det på ögonlocken också men nja.. Det hade garanterat lagt sig i vecken. På läpparna skulle jag säga att det är ungefär som LH cosmetics Fantastick. Inte jättepigmenterat, känns ungefär som ett läppbalsam, smetar av sig om man äter/dricker/pussas.
🎆 Pigment – Lagom pigmenterat enligt mig! Man behöver inte bygga upp det för att det ska synas (på ljus hy) men det går att bygga på om man vill. Jag trodde att det knappt skulle synas på mina läppar, men det syntes hur bra som helst med bara ett lager.
🎨 Färg – Guava är en korallig färg, precis som frukten. Rosa som lutar åt det orange hållet. Det är en jättefin färg som passar många, speciellt när man är lite solbränd. 😎 Jag älskar såna färger men av någon anledning använder jag dem sällan, så jag hade aldrig testat detta stick i färgen Guava om jag inte blivit Beauty tester! 🙏🏼
Jag blev riktigt förvånad när jag provade sticket på läpparna, för jag trodde inte att jag skulle passa i en sån läppfärg, men jag tycker att det blev riktigt fint. 😊 Både själva nyansen och hur pigmenterat sticket är visade sig vara långt över förväntan!
Det finns 7 färger till. Mahogany är den färgen som jag dras mest till och den skulle vara SÅ fin på någon med mörk hy. 🤎
💄 Formula & finish – Väldigt lätt att applicera. Jag har testat både under och ovanpå puder och det funkar bra oavsett. Jag applicerar direkt på handryggen och tar blush därifrån och duttar ut på kinderna. Sticket är väldigt balmigt, har inget bättre ord för hur det känns. 😅 Men det liksom glider mot huden som ett läppbalsam eller liknande. Har använt Nilens Jords Blush brush eftersom jag redan hade den och älskar den.
Man får en väldigt fin lyster på både kinder och läppar. Det är en naturlig lyster, absolut inte glittrigt eller skimrigt, bara ett hälsosamt, naturligt glow. ✨️
💪🏼 Hållbarhet – Blushet har suttit där jag har satt det hela dagen, utan att tappa i pigment eller lyster. Jag har satt det med setting spray, vilket så klart påverkar hållbarheten, men jag har också varit ute i snö och blåst, svettats lite, suttit och lutat huvudet i händerna osv. Det känns som att det är rätt mycket produkt i så den lär hålla länge.
💰 Prisvärdhet – Sticket kostar 319 kr, vilket är rätt mycket för ett blush, men med tanke på hur alla priser gått upp senaste åren så är det inte ett galet pris. Nu är det dessutom på kampanj för 239 kr! 💸 Jag tycker att det är värt fullpris och hade nog kunnat tänka mig att köpa en till färg, jag har kollat på dem i butik förut och blivit sugen. 😄 Förpackningen är danskt minimalistisk, men speglar produkten i både färg och lyster. Känns som bra kvalitet!
Jag kommer absolut fortsätta använda detta stick, både på kinder och läppar! Jag ger det 5/5 stjärnor. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Nilens Jord
Cheeks & Lips 7723 Peach