Jag har fått testa Lip Injection Maximum Plump Lip Gloss från Too Faced. 💋
Färg – Ser väldigt fint ut i förpackningen, nästan som ett duochromeskimmer som skiftar i rosa och korall. Men det ger inte mycket färg på läpparna, jag hade nog kunnat få samma färg om jag bet mig lätt i läpparna. Men jag föredrar den naturliga färgen så det gör mig ingenting att glosset inte ger mig helt rosa läppar. 😄 Glansen är väldigt naturlig och diskret också, mer som ett läppbalsam. Vad färgen heter vet jag inte riktigt, det står ingenstans vad jag kan se.
Konsistens – Lätt att applicera och klibbar inte mellan läpparna, det är allt jag begär av ett läppglans. 👍🏼
Doft – Typ läppglans för barn från Lip Smacker, tidigt 2000-tal. En sån där riktigt syntetisk doft av typ jordgubbsgodis. 🍓🍬 Jag är inget fan av detta, dels för att doften inte passar ihop med min mat när jag äter, dels för att den är barnslig och jag är vuxen.
Plumpeffekt – Jag tycker typ inte att jag ser någon skillnad, för läpparna blir ju inte dubbelt så stora liksom. Men tittar jag på före- och efterbilden så ser jag ju att läpparna är mer svullna på den undre bilden, läpprynkorna är inte lika djupa. Det är en fin effekt tycker jag, som annars är väldigt nöjd med hur mina läppar ser ut naturligt. Det ser bara ut som att jag har lite bättre blodcirkulation eller något. 😄
Bästa och värsta med produkten – Det bästa är nog hur naturligt det ser ut. Önskar nästan att det var en plumpande läpprimer istället för gloss. Det värsta är definitivt den stickande känslan när plumpeffekten verkar. Det är en så otrevlig känsla, som att man råkar ta chilisås istället för läppglans. 😫🔥🌶
Tips – Första gången jag testade glosset så applicerade jag det på "råa" läppar och jag överdriver inte när jag säger att det sved som fan i flera timmar, det gjorde ont och kändes som en riktig allergireaktion. Sen har jag använt glosset ovanpå ett snällt läppbalsam och då funkar det bra, bara lite stickande i typ 2 minuter och det är över. 👄
Betyg – Efter första gången jag testade så hade jag sagt 0/5 men med läppbalsam under så ger jag det 3,5/5! ⭐️