Jag har fått testa Laguna Bronzing Powder 02 från NARS och här kommer min ärliga recension efter att ha använt den nu i ett par dagar.
🤎 MIN HUDTYP - väldigt känslig, kombinerad hy. Kan vara lite torr runt munnen/vid ögonen och lite mer oljig på t-zonen. Min känsliga hy reagerar inte något negativt på denna produkt och framkallar varken klåda eller utslag.
🤎 FÖRPACKNINGEN - vid första anblick så tycker jag att förpackningen var fin. Den känns extra lyxig med den matta ytan och att den har en stor spegel inuti. Gillar starkt!
🤎 FÄRG & FORMULA - extremt pigmenterad produkt enligt mig. Jag har testat applicera bronzern med både en fastare och fluffigare borste, när jag använde den fluffigare varianten så upplevde jag att produkten blev väldigt fläckig på mig, men när jag använde en fastare borste blev resultatet lite bättre. Utöver det la sig produkten på rätt fint när man fått finjustera lite och var ganska enkel att blanda ut där det behövdes, men det var svårt att undvika att bli fläckig från början. Färgen passade perfekt på mig som har ljus neutral hudton. Även när jag hade på mig self-tan så passade färgen mig toppenbra.
🤎 HÅLLBARHET - bronzern sitter på som den ska och håller sig lika fin och skimrig/glowy under hela dagen både när jag suttit framför en dator en hel dag på kontoret och när jag varit utomhus i flera timmar.
🤎 SLUTSATS - jag tycker detta är en fin bronzer som passar den känsligaste hyn, speciellt om man vill ha lite glow. Däremot är detta inget jag kommer att köpa på nytt när den tagit slut, eftersom jag upplever att produkten var snäppet för pigmenterad och det var svårt att inte bli fläckig alls oavsett vilken borste jag använde. Om det är någon som har tips på en borste som de vet funkar bra ihop med denna bronzer så tar jag gärna emot tips!
NARS
Laguna Bronzing Powder 02 (Original)