/ Jag har fått testa Kérastase Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze
Emma
Beauty Star
09/11/25-08:38

Jag har fått testa Kérastase Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Schampoo.

Vid första intryck tycker jag både färgen på flaskan och utseendet är fint. Det chromefärgade dammrosa glänser till i badrummet. Kérastase går verkligen emot de andra frisörmärkena som ofta håller sina flaskor mer ”subtila” och ”cleant”. Flaskan andas kanske något retro men tar inte heller speciellt stor plats i badrumshyllan. Att dosera schampot är också enkelt, även om jag en stressad morgon gärna föredrar pump, (som det är på 500 ml) eftersom det finns risk att man trycker ut lite väl mycket produkt när man självdoserar ur flaskan.

Jag har alltid haft svårt för dofterna hos Kérastase eftersom de upplevs kraftigt och mörkt parfymerade. Det har jag inte för denna! Schampot luktar mer citrus och frisörbesök, en otrolig doft även om märkbar. Den är tjockflytande, skummar fort och är enkel att applicera.

Jag har i åratal blekt mitt hår med diverse slingor/ balayage (har skandinaviskt rakt tunt/fint hår) så det upplevs ofta frizzigt och slitet. Efter första tvätten var inte skillnaden speciellt märkbar, men efter andra. Mitt hår var helt utan frizz, det var väldigt glansigt och jag upplevde det mycket mer välmående. Mitt hår känns mjukare utan att det känns tungt (som mitt hår lätt kan bli). Jag dubbelschamponerar alltid och kan därför nu under vinterhalvåret, bli lite torr i hårbotten. Denna har jag inte blivit torr av alls.

Jag är väldigt kräsen när det kommer till hårvård och har svårt att hitta rätt. Vanligtvis använder jag mig av Björk, Malibu C eller OUAI. Detta schampo från Kérastase är mitt nya favoritschampo. Och för er som också valt bort och är rädd för den mörka doften hos Kérastase; testa gärna denna och ge den en chans!

Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
KÉRASTASE
Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!