Jag har fĂ„tt testa Guess Iconic sublime EDP đ
Detta Àr en sÄdan doft jag brukar kalla vattning, fast det inte Àr ett riktigt bra ord för den doftar mycket. Men du vet alla de dÀr blÄ parfymerna som har mycket doft men ingen tyngd - blir det mer begripligt?!
NÀr jag undersöker hur man ska beskriva den hÀr doften landar jag dock i att akvatisk kan vara rÀtt ord för det jag kallar vattnig. Inledningsvis tycker jag att den pÄminner mycket om Georgio Armani Acqua di Gioia.
Kardemumman som utlovas i öppningen upplever jag tyvÀrr inte alls. Det Àr annars en doft jag verkligen uppskattar, sÄ det var synd att den inte framtrÀdde pÄ mig. Men blommig med en touch av syrlig citrus Àr den absolut. Doften av Jasmin och Lotus Àr sÀrskilt framtrÀdande och nÄgot jag starkt förknippar med sommardofter.
Doften mognar bitvis pĂ„ min hud och efter ca 1timme framtrĂ€der en lĂ€tt, varm vaniljdoft. Den tar inte alls över men gör doften varmare och fylligare Ă€n vid första sniffen. Ăven en nĂ„got söt trĂ€doft dyker upp ungefĂ€r samtidigt vilket ger en naturlig vĂ€rme till den annars lĂ€tta doften. Denna tror jag kan bli en ny favorit i sommar đžâïž
Guess
Iconic Sublime EdP 30 ml