/ Jag har fått testa Gisou - Honey Gloss Ceramide Therapy
Cassandra
Beauty Pro
09/10/26-13:10(redigerad den 09/10/26-13:10)
Jag har fått testa Gisou - Honey Gloss Ceramide Therapy mask. En inpackning som enligt beskrivning på Kicks sida är "En hårkur med Mirsalehi Honey och ceramider för vetenskapligt bevisad intensiv fukt, styrka och glansig lyster – utan att göra håret tungt." Mitt hår är rätt torrt och frissigt. Troligen är mitt hår egentligen lockigt men jag har aldrig låtit håret få vara sig själv. Således alltid letat efter produkter som minskar friss och som har en återfuktande egenskap - som helst ska bevaras i håret. Denna produkt är ganska tjock i sin konsistens. Vilket leder till att jag nog tar lite mer än vad jag behöver. Luktar gott! Förpackningen är hur söt som helst. Det som jag tyckte var särskilt imponerande, som jag önskar alla liknande förpackningar gör är: När man skruvar av locket till en sådan förpackning sitter oftast ett platt "lock" på öppningen. Den kan jag ibland behöva sätta i naglen för att få mellanrum, för att lyckas få bort den. Rätt jobbigt när man är blöt om händerna och för mig som använder Switch nails. Denna har liksom ett typ "handtag?" som gör att jag hur enkelt som helst kan lyfta av det platta locket. Stort plus!! Jag har testat denna mask vid två tillfällen sedan jag fick hem dem. Tillfälle 1: Rengjorde håret som vanligt 2x schampoo och sedan enbart denna mask som fick sitta i ca 10 minuter. Resultat: Inget utstickande. Mjukgjorde håret men upplevde det inte glansigare eller återfuktat än andra återfuktande inpackningar/balsam. Tillfälle 2: Applicerade masken i torrt hår ca 1 timme innan dusch. Sedan fortsatte enligt min vanliga rutin. Schamponering x2, Gisou mask, balsam. Resultat: Tillsammans i denna rutin så blev det skillnad. Upplevde efter användande av airstrait att håret var mer glansigt än vanligt samt kändes mjukare än vanligt. Ger totalt 4 av 5 stjärnor/rosor/blommor. Inte som ensam produkt efter rengöring av håret, men som en del av en hel hårdvårdsrutin när man vill lyxa till det lite för håret.
Honey Gloss Ceramide Therapy Hair Mask 230 ml
Gisou
Honey Gloss Ceramide Therapy Hair Mask 230 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!