Jag har fĂ„tt testa Four Reasons Original Heat Shield đž
Produkten beskrivs som en vÀrmeskyddande spray som skyddar hÄret vid styling med vÀrmeverktyg. Ger lÀtt stadga för enklare styling och hjÀlper till att hÄlla frisyren pÄ plats lÀnge. Skyddar Àven mot luftfuktighet och UV-strÄlar, samtidigt som vÄrdande extrakt frÄn persikoblomma och solros hjÀlper till att stÀrka hÄret.
MÄste sÀga att jag blev förvÄnad nÀr jag lÀser pÄ flaskan att det stÄr att produkten ska anvÀndas pÄ torrt hÄr. Jag anvÀnder alltid vÀrmeskydd i blött hÄr efter dusch innan hÄrfön och styling med andra vÀrmeverktyg sÄ det var inte alls vad jag hade tÀnkt mig.
Produkten kÀnns som ett hÄrspray och doften Àr en typisk hÄrspraysdoft, tyvÀrr ingen wow vad gott den luktar doft.
HÄllbarheten Àr graderad till 2 av 5 vilket jag tycker Àr lite för mig som har ett lÄngt och glansigt hÄr dÀr lockar och styling lÀtt slÀpper och gÄr ut.
HÄret kÀnns inte stelt eller strÀvt nÀr man har sprayat produkten och jag tycker om att den skyddar mot UV-strÄlar och ett plus Àr att den Àven ska stÀrka hÄret.
Nja jag föredrar ett vÀrmeskydd som man kan applicera i blött hÄr efter tvÀtt och nÀr det gÀller hÄrspray ett med bra stadga och hÄllbarhet. Jag tycker ocksÄ att det finns sÄ mÄnga hÄrprodukter som doftar fantastiskt vilket den hÀr tyvÀrr inte gör enligt mig sÄ den hÀr blir ingen ny favorit och inget nytt köp nÀr denna Àr slut.
Tack KICKS för att jag har fĂ„tt testa denna! â€ïž
Original Heat Shield 200 ml