Jag har fått testa Final Touch Shimmering Oil från Hairlust, och har helt ärligt lite blandade känslor kring denna. För det första doftar den helt fantastiskt, jag är verkligen besatt av doften och hade utan tvekan köpt en body mist eller parfym i samma doft om det fanns!
Tyvärr har jag haft problem med förpackningen. Min flaska läcker konstant, så det rinner ut olja och hela flaskan blir kladdig. Jag vet inte om jag fått ett måndagsexemplar eller om fler upplever samma sak, men det drar ner helhetsintrycket ganska mycket.
Själva oljan känns annars som en helt vanlig hårolja. Den återfuktar topparna och gör håret mjukare, men jag ser tyvärr inget direkt skimmer i håret, trots att jag testat att använda ganska mycket produkt. Däremot fastnar skimret betydligt bättre på händerna och kroppen, så framöver kommer jag nog främst använda den på dekolletaget för lite extra glow.
Sammantaget: underbar doft och bra återfuktning, men förpackningen och det uteblivna skimret i håret gör att den inte riktigt lever upp till mina förväntningar 🧡
Hairlust
Final Touch™ Shimmering Oil 45 ml