Jag har fått testa en travel size Benefit BADgal BANG! mascara i svart. Det var kul för jag har hört så mycket om den men aldrig testat den själv. 😊 Kan inte tagga rätt färg och storlek, men det är alltså "Black mini" jag har testat!
👁 Resultatet: Mina fransar blir långa, slanka och perfekt separerade, vilket ger en jättefin naturlig look. Fransarna känns lätta, som om jag inte har någon mascara på. Personligen vill jag oftast ha mer intensitet eftersom jag brukar använda mycket färgglada ögonskuggor, och det krävs tjockare, intensivt svarta fransar för att de över huvud taget ska synas mot ögonlocken. Jag förväntade mig mer intensitet från denna eftersom den heter "BANG" och utlovar intensitet.
Men till en mer soft, neutral eller simpel look så är den här mascaran verkligen otroligt fin! Om jag till exempel inte kör full glam utan bara typ mascara, bryn och lite färg på kinderna, då är det precis så här jag vill att mina fransar ska se ut. 😊
Den har suttit fint på plats i många timmar trots att jag råkat gnugga mig i ögonen (den är så lätt att jag glömde att jag hade mascara på!), ögonen har runnit lite osv. Inget smulande eller smetande. Inga problem att tvätta bort den heller, varken med oljecleanser eller micellärvatten.
👁 Borsten: Borsten är väldigt lång och smal längst ut, tjockare längst in. Den smala delen gör inte riktigt något för mina fransar, så för min del hade borsten hellre fått vara kortare och utan den smalaste delen. I övrigt en bra borste som verkligen separerar fransarna till max och risken att "måla utanför" känns liten.
👁 Miniformatet: Det är oväntat lätt att använda den fastän jag är van vid mycket längre skaft. Delen man håller i är också bekvämare att hålla i än man kan tro, den ser ju typ taggig ut. 😄
Jag tror inte att jag skulle köpa en mascara i miniformat själv, för en full size är inte stor eller svår att få plats med i en necessär. Men det kan säkert vara bra om man vet med sig att man aldrig hinner använda upp en hel mascara innan den blir dålig, eller om man vill testa något nytt och slippa betala fullpris.
👁 Summering: Jättebra och fin mascara i trevlig förpackning! Perfekt för en naturlig look och känslan av att inte ha något på fransarna. Det är mycket möjligt att det går att bygga upp intensiteten genom att lägga på fler lager mascara, men jag använder alltid bara ett lager för det enda som händer om jag försöker mig på ett lager till är att fransarna klumpar ihop sig och det är varken fint eller bekvämt. 😊
Jag kommer att använda denna till lätta sommarlooks utan foundation, ögonskugga osv! ☀️
Benefit
BADgal BANG! – Volymgivande Mascara Wild Plum