Jag har fått testa Elizabeth Arden Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 🤍
Jag känner till Elizabeth Arden sedan innan då jag älskar deras Ceramide Capsules Retinol + HPR serum och även Eight Hour Cream Nourishing lip balm så hade stora förväntningar på denna produkt.
När jag läser om den ska den ha en avancerad återfuktning med revolutionerande 5D HA-teknologi. Den kombinerar fem olika molekylvikter av hyaluronsyra med över 16 000 peptider för att leverera upp till 240 timmars varaktig fukt samtidigt som den stärker hudens naturliga barriär. Den lätta, djupt återfuktande formulan tränger ner i flera hudlager och ger omedelbar fyllighet och synligt slätare hud. Med ceramider som ytterligare förstärker hudens skyddande struktur, återställer denna lyxiga kräm hudens ungdomliga spänst och ger en strålande, daggfrisk lyster.
Jag gjorde en first impression när jag fick hem den här där jag skrev att det är en väldigt skön formula och känns bra på huden, dock ganska parfymerad vilket jag inte föredrar i ansiktskrämer så får se om jag vänjer mig. Gillar pumpfunktionen, blir spännande att se vad jag tycker om ett tag och om jag ser någon skillnad i huden.
Nu har jag använt produkten varje dag i exakt 14 dagar och jag måste säga att jag redan direkt märkte att huden fick en fin lyster. Älskar konsistensen som är lätt och åker in i huden fort. Känns väldigt återfuktande och huden känns väldigt len. Har läst att många upplever den här som doftfri vilket jag inte gör alls, tycker att den har en lite blommig och fräsh doft. Inte för stark nu när jag har använt den ett tag. Jättebra pumpfunktion, känns väldigt fräsh och hygienisk och man får upp en lagom mängd produkt till hela ansiktet.
Jag har provat denna både som dag- och nattkräm och måste säga att jag föredrar den som nattkräm! Jag har kombinerad/fet hy så gillar en mer nermattande kräm till dagen, men kan se att någon med en torrare hudtyp hade älskat denna som dagkräm.
Jag tycker att jag vaknar upp med en mer strålande och klarare hy, har inte märkt av några irritationer alls. Har även märkt av att huden ser mer plumpad ut vilket är perfekt nu när man är 30+ 🤭
Fick även med ett test av serumkapslar i samma serie som också känns underbara på huden.
Skulle lätt köpa om den här produkten men då behöver den vara på rea då 1250 kr som den kostar på Kicks är way över min budget för en ansiktskräm. Tusen tack till Kicks för att jag har fått testa denna! 🤍
Elizabeth Arden
Ceramide Hyaluronic Acid + Peptides Water Cream 50 ml