Jag har fått testa detta schampo genom KICKS Beauty tester.
Förpackning:
Plastförpackning med snäpplock. Lite konstigt utformad kork men inget som stör. Lätt att få ut önskad mängd produkt.
Konsistens:
Ett riktigt tjockt schampo. Drygt!
Krävs att man verkligen löddrar upp produkten mellan händerna innan man applicerar i håret för bästa effekt.
Doft:
Ganska mild men fräsch doft. Jag kunde inte sätta fingret på vad det luktade tills någon sa att det luktar fruktigt! Jättegott!
Min hårtyp:
Tjockt, färgat hår. Skört med torra längder.
En aning lockigt/vågigt.
Dessvärre skörare än vanligtvis på grund av sjukdomsfall som tog enorm stryk på håret och har även tappat mycket hår på grund av detta. Jag börjar dock äntligen få tillbaka lite lockar i håret igen.
Sammanfattning:
Jäklar vilket bra schampo!
Jag älskar att konsistensen är så tjock. Detta gör dock att man verkligen måste jobba upp produkten mellan händerna innan man applicerar den i hårbotten för bästa effekt, annars kan det vara svårt att distribuera jämnt. Tack vare den tjocka formula så blir schampot också väldigt drygt.
Det bästa av allt är att jag upplever att jag inte alls behöver tvätta håret lika ofta längre.
Tidigare tvättade jag håret varannan dag och nu har jag gått till att "endast" tvätta håret två gånger i veckan, håret håller sig jättefint mellan tvättarna ändå!
Schampot funkar fint ihop med samtliga balsam och inpackningar jag använder.
Jag tycker verkligen att detta schampo hjälpt till att återställa mitt hår efter en riktigt tuff period och sjukdomsfall.
Efter tvätt använder jag leave in treatment i samma serie som jag även detta fått lov att testa genom KICKS, läs gärna separat recension på den.
Jag måste säga att jag är väldigt sugen på att testa fler produkter från Redken acidic bonding serie efter dessa två otroligt bra produkter!
Priset är också överenskomligt, särskilt med tanke på att det är så drygt.
Även här värt att veta dock är att produkten (ihop med fler under samma serie från Redken) innehåller Limonene som är ett ofta förekommande allergiframkallande ämne.
Helhetsbetyg:
5 av 5 stjärnor
Redken
Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo 300 ml