/ Jag har fått testa denna matta primer från Benefit! För att
Love
Beauty Pro
29/04/26-07:28
Jag har fått testa denna matta primer från Benefit! För att börja med ska jag beskriva min hudtyp. Jag skulle säga att jag har en normal hudtyp, men på sommaren kan jag bli lite oljigare i T-zonen och på vintern lite torrare. Men annars inget som sticker ut och reagerar inte på någon specifik produkt. Denna primer ska absorbera överflödig olja, sudda ut porer och hålla sminket på plats. Jag har inte oljig hud så har svårt att bedöma hur bra denna fungerar på en sådan hudtyp, men däremot kan jag under dagen bli lite blankare i T-zonen, speciellt om jag är på jobbet. Så därför har jag använt denna primer på T-zonen och sen en annan på resten av ansiktet, och jag har gillat den! Den mattar ner fint utan att att lämna huden torr, och porerna ser absolut mindre ut! Jag gillar verkligen att primern ändå är lite återfuktande trots att den ska matta ner, kan tycka annars att vissa matta primer också känns lite uttorkande. Den lägger sig fint under smink och har inte upplevt att den inte fungerar med någon produkt jag använder vilket är positivt. Har också ibland använt denna primer även när jag är osminkad för att matta ner lite när man sett glansig ut, vilket också har fungerat bra! Ska bli spännande att testa denna produkt mer på sommaren när jag kan uppleva mig själv lite oljigare i T-zonen! Så för att sammanfatta: en bra primer som gör vad den lovar! Lägger sig fint på huden och mattar ner utan att bli torr och minskar ens porer.
The Porefessional Matte Primer 22 ml
Benefit
The Porefessional Matte Primer 22 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!