/ Jag har fått testa denna "high blush", som alltså är en
Sofia
Beauty Pro
24/09/25-19:28
Jag har fått testa denna "high blush", som alltså är en highlighter- och blushhybrid – ett blush med mycket glow helt enkelt. ✨️ Färgen (Pinkgasm) och lystern är jättefin, en varm rosa som skiftar i guld, påminner mig om Nars Orgasm. Vackert glow som verkligen syns men det ser inte onaturligt ut. Tycker dock att jag får minst lika fin lyster med många av mina blush i kräm- och puderform som jag tycker är bättre.. För ärligt talat, applikatorn är kass. ⛔️ Alltså jag avskyr den. En vanlig tub hade varit tusen gånger bättre – klämma ut lite på handryggen och applicera med borste, svamp eller fingrar. Nä, här ska man vrida, klämma lite (inte för mycket!), vrida tillbaka och sen dutta rakt på ansiktet. Jag tyckte inte att den var lätt eller smidig att blanda ut snyggt med första borsten jag testade, kändes som att jag fick hålla på ett bra tag med borsten för att inte ha små duttmärken kvar på kinden. Försökte dutta på handen istället men då fick jag liksom inte upp produkten på borsten för den fastnade på handen.. Testade med olika borstar och tekniker men när jag blendade som en idiot för att få bort duttmärkena så löstes bara min foundation upp istället och det såg ut som att jag hade århundradets rosaceautbrott. 😑 Jag läste ändå på CTs hemsida om produkten, vad för typ av borste de rekommenderar osv. Så jag har verkligen försökt. 🤷🏼‍♀️ Jag tror att den skulle funka bra på någon som inte använder mycket smink, som lägger blushet på bar hud. Jag upplevde också att den inte riktigt torkar, så jag kände mig klibbig på kinderna i flera timmar, hårstrån fastnade på kinderna osv. Kan inte riktigt utvärdera hur bra blushet sitter under dagen eftersom jag alltid använder LHs setting spray, och då håller allt hela dagen. Men att den känns klibbig bådar inte gott för hållbarheten. Klibbigt betyder ju ofta att produkten smetar av sig på allt den kommer i kontakt med. Jämför t.ex. ett matt flytande läppstift och ett klassiskt läppstift med mer glansig finish. Testade även på ögonlocken och det la sig i veck innan jag ens hunnit lämna lägenheten. Trist, för det var rätt fint annars. 👁 Priset är 470 kr. 💸 Även om jag hade tyckt mycket om den så hade jag nog inte köpt den pga priset. 2/5 får den av mig. Hade den kommit i en vanlig tub eller hård förpackning med skruvkork (som t.ex. Dior Forever rouge) så hade den nog fått 1-2 poäng till. ⭐️⭐️
Glowgasm Beauty Light Wand Goldgasm
Charlotte Tilbury
Glowgasm Beauty Light Wand Goldgasm
Fortsätt utforska gemenskapen!