/ Jag har fått testa denna ansiktsmask genom KICKS Beauty
Marion
Beauty Pro
15/05/26-07:25
Jag har fått testa denna ansiktsmask genom KICKS Beauty tester 💜 Först och främst, detta är en quickfix på burk! Den ger resultat på oljig t-zon och tydliga sebum på näsan efter EN användning. Jag var rädd att den skulle kännas uttorkande på sikt men jag har kört den några veckor nu och även om huden känns sådär skinande ren så lämnar masken inte alls den där strama känslan efteråt som många andra lermasker gör. Masken är dessutom mycket lättare att tvätta av än de andra lermaskerna jag testat, inte alls sådär hård och skorpig så man får gnugga med en blöt handduk efteråt för att få bort resterna. Denna tvättas enkelt av med ljummet vatten! Förpackningen är liten och smidig, produkten lätt att applicera och jag gillar färgen 💜🩷 Jag är 32 år gammal med lite fina linjer främst runt ögon, har blandhy som gärna vill bli yttorr. Allergener som är värda att nämna och varför: ⚠️Parfym - kan ge rodnad, sveda, klåda, knottror ⚠️Chlorphenesin - konserveringsmedel som kan irritera känslig hud ⚠️Växtextrakt, Opuntia coccinellifera flower extract (kaktusblomma) samt Crithmum maritimum extract (havsfänkål) - triggar kontaktallergi, särskilt om man är pollenkänslig ⚠️Bisabolol - Lugnande för de flesta, MEN: om man är allergisk mot kamomill/korgblommiga växter kan det uppstå reaktion
Fortsätt utforska gemenskapen!