Jag har fått testa den legendariska Too Faced Better Than Sex Mascara.
👁 Förpackning: Den är gjord i rosa borstad metall, vilket så klart känns lyxigt jämfört med plastförpackningarna man är van vid. Den är ovanligt stor och tung för en mascara, vilket också ger en känsla av lyx, men jag gillar inte riktigt att delen man håller i när man applicerar mascara är tung. Det gör den aningen svårare att använda.
👁 Borsten: Den är rätt stor, timglasformad med syntetiska borst. Jag gillar inte alls formen, för jag måste pressa borsten mot fransarna för att de korta borsten på mitten ska komma in och kamma igenom fransarna, och då trycks de längre borsten i ändarna mot ögonlocket och kladdar på min ögonskugga. Hade borsten varit mer jämntjock och av silikon så hade jag garanterat gillat mascaran mer.
👁 Effekt (ett lager mascara): Den känns inte så där blöt som nya mascaror ofta är, så inget kladd på grund av att den är ny. Färgen är svart, men inte så där riktigt intensivt svart som jag föredrar. Mina fransar blir väldigt fint separerade och fjäderlätta. Looken blir vad jag skulle beskriva som romantisk, mjuk, naturlig. Målar man på fler lager mascara så kan man säkert få en annan look.
👁 Hållbarhet: Trots att den inte är vattenfast håller den bra på mig utan att lämna svarta fläckar under ögonen. Den ser lika fin ut efter 12 timmar som den gjorde när jag var nysminkad. Den går bort otroligt lätt med micellärvatten.
👁 Sammanfattning: Det är en bra mascara i lyxig förpackning, men inte bättre eller billigare än mina favoritmascaror. För mig är den inte värd 389 kr, jag skulle inte köpa den igen. Jag föredrar ett mer intensivt resultat och en helt annan typ av borste. Det jag gillar mest med denna är hur separerade fransarna blir och hur lätt den är att tvätta bort.
👀 Är den verkligen better than sex? Kanske om man avskyr sex, eller om man har tragiskt dåligt sex. 😅
Too Faced
Better Than Sex Mascara Black