/ Jag har fått testa Clinique pop lip + cheek oil och tycker
Beauty Tester
Paloma
Beauty Pro
17/04/25-07:42
Jag har fått testa Clinique pop lip + cheek oil och tycker faktiskt den är underbar! Älskar färgen! Skämt åsido. Färg: Något jag blev förvånad över är att färgen är mycket ljusare än vad den ser ut i förpackningen så man ska absolut inte vara rädd att testa den. På mig tyckte jag sen gav berry vibes och är verkligen något jag har börjat gå runt med till vardags för färgen är såpass smickrande! Däremot är färgen byggbar och man kan absolut applicera mer för att få mer färg, jag använde 2 lager vilket jag tyckte gav mig en fin färg för en "no makeup"-makeup look. Dock märkte jag att om man använder för många lager så lägger sig mycket av färgen i de små vecken/rynkorna på läpparna och då liknade mina läppar rått kött direkt ur förpackningen så antingen kör en ordentlig prepp för läpparna med skrubb innan och extra läppbalsam eller ta några lager mindre 😂. Konsistens: Själva formulan är riktigt oljig men när man väl applicerar det på läpparna tycker jag att det känns återfuktande, behagligt, mjukt och smörigt på ett bra sätt, det är inte den tjocka "jordnötssmör"-känslan där det är för kletigt och det känns som att läpparna är ihoplimmade. Doft: Cliniques produkter är alltid (vad jag har märkt hittills) parfymfria vilket gör jag faktiskt uppskattar då många är känsliga eller allergiska och får reaktioner. Hållbarhet: Själva färgen tycker jag håller i ett par timmar men det är vanligt med oljor och läppglans, speciellt om man äter eller dricker. Själva återfuktande känslan däremot tyckte jag höll i några timmar till, ca 4h höll det och der var jag väldigt imponerad över! (Jag är väldigt torr om läpparna och brukar behöva återfukta ganska ofta så 4h för mig är extremt bra!) Den får 5/5 för det är en av mina nya favoriter av LÄPPOLJA! På kinderna.....hur hemskt som helst! Färgen syns knappt och det blir en kletig känsla, denna ska man absolut inte ha på foundation för den smälter bort sminket, som oljor gör! Jag var väldigt skeptisk från början men testade ändå och det var katastrof, där jag hade applicerat oljan lyftes min foundation och jag fick en fläck av... besvikelse. När jag använder blush vill jag att färgen smälter in i sminket och att den inte känns för mycket, för mig innebär det då att mitt hår inte ska fastna i det och jag ska inte vara rädd att röra på det ifall sminket lyfter sig. 0/5 av den anledningen... Som helhet tror jag den skulle 3/5. Jag känner att de sätter ett sådant högt pris för att de skriver att den kan användas i flera områden och ju fler användningsområden desto mer kan de ta betalt men på kinderna floppade den bara....kanske riktar sig till no makeup girlies som är minimalistiska men jag som är väldigt maximalistisk känner att produkten är mid (eller det kanske är jag som är snål men skulle inte betala nästan 400 för läppolja som inte funkar på kinderna 🫠)
Klicka på ett alternativ för att rösta
Hade du köpt Pop lip & cheek oil?
13Bidrag
Ja ✅
Nej ❌
Pop Lip & Cheek Oil 4 Black Honey Glow
Clinique
Pop Lip & Cheek Oil 4 Black Honey Glow
Fortsätt utforska gemenskapen!