Jag har fått testa Benefit Play Daze Liquid Blush i färgen Berri och denna blushen var något nytt för mig! ❤️🫐🍓
Konsistensen är superlätt och inte alls så pigmenterad vilket jag kan uppskatta ibland. Den lägger sig jättefint på huden med en sammetslen finish men ändå med ett fint glow. Den ger ett väldigt naturligt resultat och det gjorde att jag valde att testa den helt osminkad. Det är en väldigt mörk blush när man applicerar den men då den är så tunn i finishen så blir den en väldigt fin rosa/lila ton. På mig såg det ut som att jag varit ute i solen hela dagen eller precis varit och tränat.
Pigmenteringen är väldigt lätt men det går absolut att bygga upp beroende på hur mycket färg man vill ha.
Jag kommer definitivt använda den här i sommar till enklare sminkningar eller de dagar jag vill vara osminkad men ändå ha lite färg i ansiktet ☀️❣️
Färgen funkade jättefin som blush på mig men på läpparna blev den lite för rosa för min smak. På bilderna testade jag att ha den på läpparna tillsammans med ett glans. Jag lägger upp en bild med blixt för att visa att den ger lite glow och en bild utan blixt för att visa mer naturligt hur den ser ut.
Förpackningen är dessutom väldigt söt 💕
Sammanfattningsvis: perfekt för en naturlig, fräsch look med lite glow och en lätt formula som kan byggas upp! 🌟🍓🫐💖
Benefit
Play Daze Liquid Blush Apricotta