Jag har fått prova Paula’s Choice CellularYouth Longevity Serum.
Jag har mogen hy (40+) som lätt blir torr, men även den del förstorade porer och får titt som tätt hormonella finnar.
Jag har använt detta serum morgon och kväll i ca 3,5 vecka. Mitt absolut första intryck av den var att den sjönk in väldigt snabbt i huden utan att lämna en klibbig känsla och gav ett snyggt GLOW.
Läst att många påpekat om doften på serumet, men jag känner ärligt talat ingen nämnvärd doft överhuvudtaget och jag kan ändå vara väldigt känslig mot dofter, så min upplevelse av detta serum är att det är i princip doftfritt.
Den fungerar jättebra under smink och har aldrig ”krockat” med mina ansiktskrämer jag använt till. Huden känns väldigt mjuk och len efter att jag använt det ett tag.
Jag kommer definitivt att fortsätta använda detta serum tills det tar slut och hoppas att det kommer visa mer resultat över tid. Enligt bilderna på Paulas choice egen hemsida, så har produkttestarna använt serumet i 8 veckor, så jag kommer ta ytterligare bilder efter jag använt detta i 8 veckor.
Ett stort minus är prislappen. För mig personligen är det en DYR produkt och ska jag köpa det igen så är det ifall det är ett bra erbjudande.
Skulle jag dock få samma resultat efter 8 veckor som testpersonerna på Paulas choice hemsida fått, ja då kan det vara värt priset, men resultatet jag fått hittills tycker jag inte är värt priset.
Sammanfattningsvis av min upplevelse hittills är att det är ett härligt serum som gör huden mjuk och len, ger lite glow och sjunker snabbt in i huden, men prislappen för det resultat jag fått hittills är aningen dyr.
Paula's Choice
CellularYouth Longevity Serum 30 ml