Jag har fått prova Clinique Pop Lip & Cheek Oil i nyansen Black Honey Glow ✨
Jag tycker att förpackningen är stilren och praktisk, och applikatorn gör det enkelt att få till ett jämnt och snyggt resultat. Jag har mest använt produkten på mina läppar då jag inte är ett sånt stort fan av liquid blush, och även med denna produkt gillade jag inte att ha den som blush.. dels för att min bas fläckas bort och sedan får jag aldrig till de så bra som jag får av mina puder-blushar 🙈
MEN jag gillade verkligen att ha denna på läpparna!
Med ett tunt lager får man en väldigt naturlig och diskret ton, perfekt för vardag. Men vill man ha lite mer färg är det bara att bygga upp med mer produkt – resultatet blir snyggt och glansigt utan att kännas klibbigt.
Det jag däremot inte var helt nöjd med är hållbarheten. Jag upplevde att färgen försvann ganska snabbt, så jag fick bättra på flera gånger under dagen. För mig som gillar när det sitter kvar lite längre, blev det en liten nackdel.
Jag gillar fortfarande produkten – men om jag skulle välja en favorit lipoil lutar jag nog mer åt Clarins som är min favorit! För er som har koll på Clarins lipoil skulle jag säga att dom är ganska jämförbara men upplever att Cliniques produkt är aningen rinnigare i konsistensen..
Tack kicks för att jag fick vara Beauty tester för Clinique Pop Lip & Cheek Oil, det var väldigt roligt att få prova 😍
Clinique
Pop Lip & Cheek Oil 4 Black Honey Glow