Jag har fått OUAI Super Dry Shampoo i doften Melrose Place hemskickat för att testa och här är min ärliga recension och upplevelse!
Hårtyp & behov:
Jag har väldigt mörkt hår och använder torrschampo framför allt för att fräscha upp håret mellan tvättarna.
Hur jag använt produkten:
Jag har använt torrschampot i hårbotten när håret känns oljigt, både på morgonen innan jag stylar håret och ibland under dagen som en snabb uppfräschning. Skakar flaskan noga, sprayar i hårbotten med lite avstånd och masserar sedan in produkten med fingrarna.
Första intryck:
Jag älskar doften, den luktar fräscht och lyxigt. Jag gillar också konceptet med att den inte ska lämna vitt efter sig, vilket känns perfekt i teorin för någon med mörkt hår.
Resultat över tid:
Tyvärr upplever jag att produkten inte fungerar optimalt på mitt väldigt mörka hår. Trots att den marknadsförs som transparent tycker jag att den ändå kan lämna en grå/vit färg i rötterna och håret ser inte riktigt så fräscht ut som jag önskar.
Det jag gillade mest (och minst):
👍 Doften är helt underbar och känslan är lyxig.
👎 På mitt mörka hår fungerar den tyvärr inte som jag hoppats, då resultatet inte blir helt osynligt.