Jag har fått möjligheten att testa The POREfessional Smooth Sip Lightweight Moisturizer från Benefit Cosmetics. Det är en lätt fuktkräm som ska återfukta huden och samtidigt jobba på att minska synligheten av porer, bland annat med hjälp av niacinamid.
Jag tycker att den är väldigt lätt i konsistensen med en gel textur som känns skön på huden. Den luktar svagt av kokos vilket jag gillar. För dig som är torrare i huden kan den vara lite för lätt, då behövs något mer återfuktande och fetare ovanpå.
Jag har använt den både morgon och kväll och tycker att den funkar bra i min rutin. Den lägger sig fint under smink och smular sig inte vilket är ett stort plus. Den ger ett fin naturlig lyster och man ser direkt återfuktad ut efter användning. Däremot har jag inte sett någon tydlig effekt på porerna, men det är något som bör visa sig först efter längre användning.
Förpackningen är verkligen fin. En liten metallburk med snygg färg och design som känns lyxig.
Sammanfattningsvis är det en bra och enkel fuktkräm som gör sitt jobb utan att sticka ut så mycket. Priset för en burk som är 50ml är 569kr vilken kan kännas något dyrt. Det + inte tillräcklig återfuktning för torrisarna drar ner betyget något. 4/5 poäng får den av mig! 💙
Benefit
The Porefessional Smooth Sip Moisturizer 50 ml