Jag har fått möjligheten att testa Soft Glow Cream Bronzer i nyansen Golden Hour från Beauty Act.
Min hud är mogen och under vinterhalvåret blir den ofta torr, vilket gör att jag föredrar krämprodukter – de fungerar helt enkelt bäst för mig. Jag har nu använt bronzern i tre veckor, ovanpå foundation och i kombination med andra krämprodukter.
Mitt första intryck var att den gav ordentligt med färg till min vinterbleka hy. Jag började med att applicera den med borste, men upplevde att det var svårt att få ett jämnt resultat. Formulan är krämig och jag tycker att den fungerar bäst när den appliceras med en lätt fuktad svamp – då smälter den in betydligt finare i huden.
Resultatet blir jämnt och naturligt med en varm, solkysst lyster som ger ett fräscht glow utan att se sminkat ut. På min hud håller den sig dessutom snygg hela dagen. Doften är diskret, vilket jag uppskattar, och produkten är dryg – man behöver väldigt lite per applicering. Mängden i förpackningen känns också generös.
Jag förstår att vissa tycker att förpackningen ser något enkel ut, men för mig är det innehållet som räknas – och där levererar den verkligen.
Det jag gillar mest är att man får mycket för pengarna, att nyansen är naturligt snygg och att produkten, när man väl hittar rätt appliceringsteknik, är enkel att arbeta med.
BeautyAct
Soft Glow Cream Bronzer Honey Breeze