Jag har fått möjligheten att testa Sensai’s Lash Volumiser Mascara 38° i färgen Black, så här kommer min recension!
✨Jag har nu testat mascaran i ca 2 veckor och det kan vara värt att säga att jag har rätt så korta fransar som är väldigt svåra att få hålla böjda hela dagen. Att hitta en mascara som gör detta är inte det lättaste, och denna mascaran var tyvärr not it. Med det sagt så var inte mascaran hemsk, men den tyngde ner mina fransar på en gång. Den gav fransarna en fin längd och var inte klumpig, men jag kan tyvärr inte se förbi det faktum att den tyngde ner mina fransar.
✨Jag försökte verkligen ge mascaran en ordentlig chans genom att använda den på olika sätt. Exempelvis att böja fransarna innan, att lägga på flera lager eller färre lager, samt att endast lägga mascaran på toppen av fransarna istället för ända från roten. Tyvärr såg jag inte bättre resultat genom de olika metoderna.
✨Jag skulle ändå säga att har man inte problem med att fransarna faller ner under dagen så kan denna mascaran absolut fungera för dig! Men den gjorde helt enkelt inte det för mig.
✨Prislappen är även ganska hög, så jag personligen hade aldrig lagt de pengarna på en mascara, framförallt inte just denna, så det är också något att ha i omtanke.
✨Avslutningsvis skulle jag ändå säga att det jag tyckte om med mascaran var just längden den gav fransarna och att den inte klumpade sig, men jag tyckte inte alls om hur ”tung” den kändes på fransarna.
✨Jag ville verkligen tycka om denna produkten men tyvärr så blir det ett nej från mig!
Sensai
Lash Volumiser Mascara 38°C Black