Jag har fått möjligheten att testa produkten via Kicks beauty talk.
HUDTYP OCH FÖRUTSÄTTNINGAR:
Jag har kombinerad hud med normal hud & en fet T-zon. tenderar att bli lite torrare under vintern. Jag har fina linjer och textur. Är rätt känslig och tendens till eksem.
FÖRPACKNING OCH DOSERING:
Förpackningen känns lyxig då den är i frostat glas och har en textur som känns lyxig men ärligt rätt otympligt med glas. Jag ogillar att ha glasflaskor i badrummet då de kan gå i tusen bitar samt slå sönder handfatet. Jag gillar verkligen pumpfunktionen med denna!
• DOFT OCH KONSISTENS:
Konsistensen är underbar! Den är inte för tjock och inte för rinnig men doften är på tok för stark för mig som är känslig. Detta är ingen produkt jag vill ha i ansiktet, så jag har haft den på dekolletaget istället.
• APPLICERING OCH RESULTAT:
Den känns härlig på huden! Väldigt återfuktande och den sjunker fint in i huden och lämnar en härlig återfuktad lyster. Jag upplever att den återfuktande känslan sitter kvar länge vilket jag verkligen gillar.
• PRISVÄRDHET:
Den är dyr, det går inte att hymla med men är man på jakt efter något väldigt lyxigt som ger bra återfuktning och inte har några problem med doften eller glasförpackningen, då är detta produkten för dig. Jag gillar att slösa med denna typ av produkt och tycker den är för dyr. Framförallt för att jag är så känslig för doften.
• SLUTSATS OCH BETYG:
Trevlig produkt men inget jag skulle lägga mina pengar på. Värt att ta en tester för att prova om man är nyfiken. Betyg: 3 av 5.
Sensai
Cellular Performance Emulsion III Super Moist 100 ml