Jag har fått möjligheten att testa Medik8 C-Tetra Serum! 🍋
Jag hade hört mycket bra om den här produkten sedan innan, så det var extra kul att äntligen få testa själv. Den lever absolut upp till en del av hypen.
Det här är ett C-vitaminserum som ska ge lyster, jämnare hudton och skydd mot yttre påfrestningar. Konsistensen är en lätt och tunn olja, vilket gör att den sjunker in snabbt utan att kännas kladdig. Den oljebaserade formulan ger direkt ett fint glow och huden ser piggare ut. Doften är fräsch med citrusnoter.
En stor fördel är att den inte ska oxidera så lätt, vilket annars är vanligt med C-vitaminprodukter.
Effektmässigt märks lystern ganska snabbt, och huden får ett mer strålande uttryck direkt. En jämnare hudton är däremot något som kommer över tid med regelbunden användning. Ska bli spännande och se om den har effekt på mina akneärr och fräknar.
Serumet ska användas på rengjord hud på morgonen innan fuktkräm, och man ska avsluta med SPF för bästa skydd. C-vitamin + SPF ger ett starkare skydd mot solen än SPF ensam.
Jag har använt serumet på morgonen (och kvällen) och tycker verkligen om produkten. Den lägger sig fint under smink och smular sig inte.
Sammanfattning:
Ett riktigt härligt serum som ger fin glow och känns stabilt i kvalitet. Den enda nackdelen är priset. Serumet är ganska dyrt, vilket kan vara en avgörande faktor. Men vill du investera i ett pålitligt C-vitaminserum som inte oxiderar är det här ett starkt alternativ.
Medik8
C-Tetra Serum 30 ml