/ Jag har fått möjligheten att testa Kérastase Genesis Serum
Beauty Tester
Ellinor
Beauty Star
16/07/25-15:28
Jag har fått möjligheten att testa Kérastase Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant Jag har fint, tunt och frissigt hår och jag upplever en del håravfall, särskilt i duschen. Jag har testat serumet i sex veckor och jag har applicerat det varje kväll. Jag började med den rekommenderade mängden men minskade den ganska snabbt, då mitt tunna hår upplevde det som för mycket. Mitt hår blev tyvärr klibbigt direkt efter applicering, och det kändes som att produkten inte riktigt absorberades ordentligt. Detta resulterade i att min hårbotten blev fetare än vanligt redan dagen efter. Förpackningen är snygg och lyxig vilket ger en exklusiv känsla. Dock upplevde jag att det var lite svårt att få upp de sista dropparna med pipetten när produkten började ta slut. Efter sex veckors användning har jag märkt en liten minskning av håravfallet, särskilt i duschen. Men tyvärr har jag inte märkt någon skillnad i hårkvaliteten i övrigt. En annan nackdel är att min hårbotten blir fet snabbare än innan jag började med serumet. Trots den lilla minskningen av håravfall är min uppfattning att produkten inte är värd priset. Effekten är helt enkelt för liten för att motivera kostnaden. Det bästa med produkten är definitivt dess doft, konsistens (innan applicering) och den lyxiga förpackningen. Jag hade verkligen önskat att serumet absorberades bättre och inte lämnade min hårbotten så fet. Om du tappar mycket hår kan det vara värt att testa Kérastase Genesis Serum Anti-Chute Fortifiant, men personligen kommer jag inte att köpa det igen.
Genesis Serum Anti Chute Fortifiant 90 ml
Kérastase
Genesis Serum Anti Chute Fortifiant 90 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!