/ ⭐️ Jag har fått möjligheten att testa Kérastase Elixir
Ellinor
Beauty Star
25/11/25-14:33(redigerad den 25/11/25-14:39)

⭐️ Jag har fått möjligheten att testa Kérastase Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil ⭐️

Betyg: 4/5: Det här är en fantastiskt bra hårolja. Det enda som hindrar mig från att ge den full pott är priset – den kostar 880 kr, vilket är mycket.

Förpackning och doft: Flaskan ser och känns lyxig. När det gäller doften är den inte riktigt min smak. Men jag tycker det är positivt att doften nästan försvinner helt när oljan väl sitter i håret.

Min hårtyp och hur jag använder den: Jag har tunt och fint hår som lätt blir torrt och frissigt. Eftersom mitt hår snabbt blir flottigt av för mycket produkt är det viktigt att jag använder rätt mängd. En hel pump är faktiskt för mycket för mitt hår, så jag trycker bara ner pumpen halvvägs, och det blir perfekt!

Jag använder oljan på två sätt:

• I fuktigt hår: Jag tar den i handdukstorkat hår efter duschen, oavsett om jag ska föna eller inte. Den ger värmeskydd, vilket är toppen.
  • I torrt hår: Jag tar en liten, liten mängd efter att jag stylat håret för att få extra glans.

Resultat – Vad den gör för håret: Det jag gillar allra mest är att den gör mitt hår lent och mjukt. Den gör sitt jobb så bra att jag inte behöver använda andra produkter i håret samtidigt. Håret håller sig mjukt i ungefär två dagar. En stor fördel är också att oljan är så dryg. Eftersom jag inte behöver en hel pump kommer flaskan att räcka länge för mig, vilket gör den lite mer prisvärd i längden.

Slutsats: Det negativa är tyvärr priset. Jag kommer inte ha möjlighet att köpa den igen när den tar slut. Men om du har funderat på att köpa den, och priset inte är ett hinder, så tycker jag att det är en riktigt bra olja och jag rekommenderar den!

Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil 75 ml
KÉRASTASE
Elixir Ultime L’Huile Originale Hair Oil 75 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!