Jag har fått möjligheten att testa Gentle cleansing foam från märket Rudolph Care och här kommer min ärliga recension efter att ha använt produkten i en vecka.
Lite om min hy: oljig/kombinerad med vissa torra partier, fet T-zon och porer på näsan ut mot kinderna. De cleansers jag vanligtvis använder brukar vara av den lite ”tuffare” varianten som ska bekämpa oljighet, porer och textur. Jag var därför lite skeptisk, men samtidigt nyfiken på att testa en cleanser med namnet gentle.
Jag kan bara säga att denna cleanser överraskade mig positivt från start till slut. Först och främst är det enkelt att dosera hur mycket produkt du vill ha. För egen del körde jag med två pump både morgon och kväll, men hade nog kunnat nöja mig med en pump för morgonrengöringen. Moussen har en len konsistens, nästan som vispad grädde och fördelas jämnt över ansiktet utan en minsta stram känsla. Det jag älskade mest är att den inte sved i ögonen alls så det är bara att gnugga på utan tårar! Doftar litegrann, men absolut inget som stör.
Nu till den stora frågan, tar den bort all smuts? I ärlighetens namn så använder jag alltid micellärvatten efter min rengöring oavsett form (olje, mousse, gel) då jag ännu inte hittat någon som tar bort allt smink och jag älskar den rena känslan ett micellärvatten ger. På bilden ser ni hur mycket smuts som fanns kvar på padden efter en runda micellärvatten som steg två. Då hade jag haft en full makeup med massa tunga basprodukter. Det vill säga, denna cleanser ta inte bort allt smink, men inte heller sämre än andra jag har testat. Just nu är jag inne på att använda en oljebaserad cleanser kvällstid och gelformula dagtid.
Finns det något negativt med denna så är det nog att jag inte upplever den lika dryg som mina andra cleansers. Efter en vecka är det cirka 75% kvar och skulle jag använda den dag och kväll fortsättningsvis så tar den nog slut efter cirka 1 månad. För 450 kronor kan det kännas lite väl saftigt och jag kommer därför enbart använda den på morgonen fortsättningsvis ☺️
Det enda negativa jag kan komma på är att förpackningen kanske inte är den snyggaste, men resultat väger ändå tyngst.
Summa summarum, denna rengöring lämnar huden mjuk, återfuktad och redo för nästkommande produkter i din rutin. Jag kan se den passa flera olika hudtyper och ni som har oljig hy med porer ska absolut inte vara tveksamma då ”gentle” inte betyder svag på något sätt.
Kommer jag köpa igen? .. absolut vid kampanjer och liknande. Har redan testat andra produkter från märket och har bara positivt att säga.
Tack Kicks för att jag fick möjlighet att testa en produkt jag annars hade ratat på grund av namnet 😀
Rudolph Care
Gentle Cleansing Foam 150 ml