Jag har fått möjligheten att testa en mascara igen och denna gång blev det Lancôme Lash Idôle Curl Goddess.
Curl Goddess är skapad för att lyfta och forma fransarna från rot till topp och ge en vackert böjd, öppen blick.
Borsten ser lite annorlunda ut än vanliga mascaraborstar, dels är den böjd men även ”vriden”. Appliceringen är verkligen busenkel, fransarna separeras snyggt och det kommer lagomt med färg och den är även uppbyggbar utan att fransarna klumpar ihop sig.
Resultatet blir böjda, separerade fransar som jag personligen tycker passar en vardagslook. Anledningen till att jag tycker den passar en vardagslook är för att den ger inte den där riktigt svarta intensiva färgen.
Hade jag velat ha lite mer fylliga och dramatiska fransar som Danfeng (fungerar inte att tagga) skrev i sin recension, så håller jag med om att Too Faced mascaran passar bättre för det, då den ger lite mer intensiva och fylligare fransar.
I andra recensioner på nätet jag läst har många klagat på att mascaran inte håller och ger pandaögon. Där håller jag inte riktigt med. Visst den släpper lite precis under ögat under dagen, men hållbarheten på denna mascara är mycket bättre än vad too faced var och den var dessutom vattenfast och släppte både under och över ögonen.
Det jag gillar allra mest med denna mascara är att den är så enkel att applicera, så har du en stressig morgon då det ska gå snabbt (som jag typ jämt har), men du vill ändå ha ett snyggt resultat så passar denna mascara utmärkt.
Sammanfattningsvis så är jag nöjd med denna mascara och kommer fortsätta att använda den till vardags.
På bilden så har jag inte använt någon fransböjare. (Kunde bara ladda upp ena bilden)
Lancôme
Lash Idole Curl Goddess Divine Black N/A