Jag har fått möjligheten att testa Acidic color gloss conditioner från Redken och har gjort det nu under några veckors tid. För referens duschar jag håret ca 2-3 gånger i veckan.😆
Jag har typiskt skandinaviskt hår, alltså ganska tunna, men väldigt många hårstrån, och jag har även slingat hår.
Mina största problem jag har med mitt hår är att håret är torrt, och även saknar volym, främst i rötterna och detta balsam löste problemet med hårets torrhet direkt efter första tvätten!!
Mitt första intryck av produkten var att doften var väldigt fräsch, kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det doftar men det doftar definitivt fräscht och det är även inte en för stark doft.
Efter att ha använt balsamet nu i några veckors tid tycker jag att mitt hår har blivit mindre torrt, det är även lättare att borsta ut håret efter ex. dusch men även generellt sätt och det blir färre tovor än innan. Jag märker dock inte en stor skillnad i färgen på mina slingor, kanske syns det tydligare om man har ex. en starkare färg i håret eller om hela håret är färgat.
Det tynger även inte ned mitt hår, vilket många andra balsam kan göra!
Sammanfattningsvis:
+ God doft
+ Ger fukt till håret
+ Tynger inte ned håret
- Ser ingen speciell skillnad på färgen/hållbarheten av färgen
Jag skulle definitivt rekommendera detta balsam! 😍
Redken
Acidic Color Gloss Conditioner 300 ml