/ Jag har fått möjligheten att testa acidic Bonding
Beauty Tester
Anna
Beauty Star
02/06/25-12:19
Jag har fått möjligheten att testa acidic Bonding Concentrate schampoo. Hårtyp & behov: Jag har blekt och färgat hår som är ganska torrt och skört i längderna men med en fet hårbotten. Jag söker produkter som kan stärka och återfukta utan att tynga ner eller göra håret fett snabbt. Hur jag använt produkten: Jag masserar in det i hårbotten och låter det verka någon minut innan jag sköljer ur. Första intryck: Konsistensen är krämig och känns vårdande. Doften är fräsch och salonglik, inte för stark. Håret kändes rent men inte uttorkat efter första tvätten, vilket var ett stort plus. Resultat över tid: Efter några tvättar märkte jag att håret kändes starkare och mindre frissigt, särskilt i topparna. Jag tycker även att håret ser friskare ut och det har blivit lättare att reda ut efter dusch. Vad jag gillade mest: Jag älskade att håret blev så mjukt och glansigt utan att kännas överbehandlat. Jag upplevde också mindre håravfall vid borstning, vilket var oväntat positivt. Vad jag gillade minst: Jag skulle inte rekommendera det till den som har väldigt oljigt hår och vill tvätta mer sällan. Dessutom är priset ganska högt för 300 ml. Ärligt omdöme: Totalt sett tycker jag att Redken Acidic Bonding Concentrate Shampoo är en väldigt bra produkt om du har skadat, kemiskt behandlat hår och är ute efter styrka och glans. Det är inte det bästa valet om du har fett hår i grunden eller om du letar efter ett budgetalternativ, men som en vårdande behandling 1–2 gånger i veckan är det definitivt värt att prova.
Fortsätt utforska gemenskapen!