Jag har fått möjligheten att prova nya Ralph's Club New York by Ralph Lauren och här kommer min recension.
Det första jag la märkte till när jag fick parfymen är hur snygg flaskan är! Det gör otroligt mycket om flaskan tilltalar en eller inte, en del av första intrycket så att säga. De faktum att flaskan är så snygg som den är gör att den passar överallt och höjer inredningen i vilket rum man än ställer den i då blicken dras till den. Ett stort plus att man kan stänga och öppna locket till atomizern.
Nu till själva doften; det är en fräsch doft som öppnas väldigt citrusaktigt och därmed passar parfymen perfekt för kontoret, gymmet, familjemiddagen och så vidare. Ett säkert kort med andra ord.
Nu till det som jag finner negativt med parfymen. För det första tycker jag att priset är alldeles för högt, det finns många andra parfymer som luktar lika bra, om inte bättre som är billigare men i slutändan handlar det om ens preferenser. Gillar man en viss typ av doftnot eller ett visst parfymhus så ska man absolut basera sina parfymköp efter det för det ska ju kännas bra när man köper parfym, det är mer än bara en doft.
Det andra som känns lite tråkigt är själva doften och hur den utvecklar sig. Nu beror ju det på mycket som ens hudkemi då parfymer luktar olika på olika människor men jag tycker inte den här parfymen är på något sätt banbrytande. Den doftar som många andra dofter och så är det med det.
Det sista jag har att anmärka på är the longevity dvs hur länge parfymen håller på huden / hur länge man känner doften av parfymen antingen i luften alternativt på människan som bär den och där tycker jag det är alldeles för klent om man tittar på hur mycket den kostar. Kan tycka att den borde hålla längre med tanke på priset.
Slutligen… skulle jag rekommendera den här parfymen? Absolut, den luktar fräscht och gör jobbet och kommer från ett välkänt märke men skulle jag springa och köpa den det första jag gör? Jag skulle prova mig fram och se vad för typ av doftnoter jag gillar och eventuellt titta på i vilka situationer jag kommer bära parfym i/på (detta är ett tips om man precis upptäckt parfymer som ett intresse men det funkar lika bra om man hållit på med parfymer ett tag!)
En hobby som är rolig men dyr! 😁
Ralph Lauren
Ralph's Club New York 60 ml