Jag har fått möjlighet att testa Pro-Collagen Peptide Firming Eye Serum från Paulas choice, en ögonkräm som fokuserar på svullnad, små ålderstecken och känslan av påsar under ögonen.
Som 30+ och vardag som inte alltid tillåter tillräcklig sömn kom denna testprodukt perfekt. Jag har använt flera produkter från paulas choice tidigare och är stort fan av deras parfymfria och resultatinriktade filosofi.
Jag har nu hunnit använda denna ögonkräm i några veckor både morgon & kväll.
Mitt första intryck är att produkten är väldigt användarvänlig. Det är skönt att inte behöva gräva med fingrarna i en burk och den svalkande aplikatorn gör det till ett trevligt steg i rutinen. Efter några veckors användning upplever jag en mer plumpad effekt. Mina små kråkor runt ögonen känns mindre framträdande och överlag upplever jag en piggare blick. Produkten har fungerat utmärkt för mig även under smink. Ger ingen stickande känsla eller tecken på irritation, vilket jag heller inte väntade mig.
Sammanfattningsvis har jag bara positiva upplevelser av denna produkt, och jag blir nyfiken stt testa på de övriga produkterna i Peptide-serien. Att lägga den extra minuten på att återfukta och kyla ned under ögonen har verkligen blivit en uppskattad del i min rutin och något jag kommer fortsätta med.
Paula's Choice
Pro-Collagen Peptide Firming Eye Serum 15 ml