Jag har fått möjlighet att testa Kérastase Genesis Serum Anti Chute Fortifiant. Jag har tidigare använt den och från början var jag osäker vad jag tyckte om den. Efter drygt 4-5 veckor började jag inse att produkten faktiskt gör skillnad. Nu när jag använder den igen känner jag också att det gör skillnad. Det hjälper verkligen att minska mängden hår jag tappar, vilket är något jag konstant söker i hårprodukter.
Jag har tjockt, långt och vågigt hår som jag brukar locka och platta, samt har jag mycket bebis hår. Jag tappar även ganska mycket hår, kanske inte onormalt mycket, men mer än vad man bör eftersom jag brukar locka och platta håret. Dessutom har jag ganska frissigt hår. Sedan jag började använda produkten har jag tappat allt mindre hår däremot upplever jag att det frissiga har ökat. Det kanske inte är på grund av serumet men det är något jag har märkt av senaste veckorna.
Jag rekommenderar det här hårserumet ifall man vill minska håravfallet, det hjälper verkligen. Däremot hjälper det inte med att växa ut håret, vilket är något många missuppfattar.
Kérastase
Genesis Serum Anti Chute Fortifiant 90 ml