Jag har fått möjlighet att testa detta hårserum via Kicks och har använt det i nästan tre månader. Tyvärr kan jag inte se någon som helst skillnad när det gäller mitt håravfall. Jag har väldigt tjockt och lockigt hår, och trots konsekvent användning hände ingenting.
Jag går dessutom på starka mediciner som orsakar ökat håravfall, vilket jag är fullt medveten om kan påverka resultatet. Just därför var detta exakt den typ av produkt jag verkligen hoppades på. Det gör besvikelsen större när den inte levererar överhuvudtaget.
Konsistensen är geléaktig och serumet känns svalkande i hårbotten vid applicering. Pipetten är smidig och känns lyxig. Där tar pluspoängen i princip slut. Håret blir kladdigt, serumet tar lång tid att torka in och min hårbotten blev successivt mer irriterad av användningen.
Doften är extremt blommig och alldeles för stark. Den sitter kvar länge och har i mitt fall orsakat både kraftig huvudvärk och migrän. För ett hårbottensserum med ett mer behandlande syfte känns en så aggressiv parfym helt onödig och direkt felplacerad.
Sammanfattningsvis upplever jag detta serum som kraftigt överhypad. Jag fick ingen effekt, däremot irritation i hårbotten och återkommande huvudvärk. Med tanke på priset känns det här som ett dåligt skämt snarare än en seriös behandling.
Jag ger produkten 2/10