Jag har fått hem Ralph Lauren Ralph's Club New York edp för att testa, och här kommer min recension. Jag måste dock börja med att säga att recensionen kanske inte kommer hålla den nivå jag önskar för jag har inte riktigt kapacitet att på ett bra sätt beskriva doften just nu.
Varför jag anmälde mig till den här testprodukten är för att parfymen var i den kategori av parfymer som är min makes starka preferens, så den har testats mest av honom men även av min vuxna son och av mig själv.
Vi har egentligen inte specifikt kunnat urskilja de fruktiga doftnoterna (svartvinbär, mandarin, bergamott) någon av oss. Tycker att beskrivningen Fresh aromatic verkligen är spot on! Speciellt om jag jämför med andra herrparfymer i samma kategori. Den känns fräsch, manlig utan att vara in your face-manlig, lätt, varm med en fin träig bas.
Flaskan! Älskar att korken sitter kvar på flaskan när man öppnar den (som en fickplunta) och den är lätt att öppna med en hand. Flaskan överlag känns faktiskt tilltalande och stilren. Sprayen har vi dock kanske tyckt är lite... Hård? Det har inte varit en mist som kommit ut.
Prestationen i den här parfymen lämnar inget mer att önska. Min make har använt den specifikt på jobbet som polis, med all utrustning, på svettiga arbetspass och den luktar fortfarande när han kommer hem. Det är en ganska kroppsnära doft så man känner den inte på flera meters avstånd efter flera timmar men vi har båda imponerats av hur bra den hållit under ändå tuffa förhållanden. Man behöver inte heller ta särskilt mycket om man inte vill att en hel affär ska kunna lämna doften av en, 2-3 spray har känts ganska lagom. Den har funkat fint nu under slutet av sommaren men kommer nog också vara en väldigt fin höstdoft.
Sonen hade definitivt kunnat tänka sig att ta den här om inte maken hade velat ha den, för även han som ung vuxen gillar den starkt!
Slutsatsen är att det här är en parfym som vi alla tre skulle rekommendera. Hållbarheten är imponerande! Svårt att betygsätta just en doft men jag är nästan benägen att ge den 5/5 poäng just för vilken fullträff det var. En crowd pleaser, inte världens mest unika parfym men det var också precis vad vi hoppades på
Ralph Lauren
Ralph's Club New York 60 ml