/ Jag har fått hem Kérastase Bain Hydra-Glaze Shampoo att
Beauty Tester
Nathalie
Beauty Pro
01/07/25-18:38
Jag har fått hem Kérastase Bain Hydra-Glaze Shampoo att testa som Beauty Tester. Det är ett schampo som enligt tillverkaren riktar sig till någon med långt och frissigt hår. Jag har uppenbart inte långt hår och tror att jag kryssade i att jag ville testa en annan produkt ur serien som jag tror hade passat just mitt hår bättre men jag har testat schampot som om jag hade önskat just det! 🦋 Vad produkten ska göra 🦋 Schampot sägs ge ett glansigt och spänstigt hår där känslan av rent hår ska vara varaktig. Den ska också ge anti-friss och glans i fyra dagar. 🦋 Hur jag har testat produkten 🦋 Jag har bytt ut mitt vanliga schampo till det här och använt resten av produkterna som normalt ingår i min hårvård (balsam och sen värmeskydd). Jag har testat hur rent det blir om jag bara schamponerat håret en gång och hur det blivit om jag schamponerat två ggr som jag brukar. Det har blivit testat i tre veckor. 🦋 Känslan och doften i produkten 🦋 Schampot är i en rätt smidig gelform och min hemtjänstpersonal tyckte att det kändes lite mer lättarbetat än mitt vanliga schampo. Direkt efter schamponering var håret lite mjukare än det brukar vara. Det här schampot luktar gott! Även för mig som är doftkänslig och föredrar parfymfria produkter. Skulle säga att doften är fruktig och jag tror inte att någon skulle störa sig på den då den är rätt subtil men ändå finns där. När håret torkat är det inte särskilt mycket doft kvar så om man vill ha ett som doftar resten av dagen så är det här nog för svagt. 🦋 Resultatet 🦋 Resultatet efter att ha bara schamponerat en gång (instruktionerna säger inget om två schamponeringar) var att håret bara höll sig rent i någon dag. Dag 3 åkte håret upp i tofs för att hårbotten blivit så fet. Resultatet efter två schamponeringar var i princip det samma, dvs det höll sig inte rent så länge som 4 dagar. Och glansen? Den har uteblivit. Ser verkligen ingen skillnad alls på mitt hår. 🦋 Summering 🦋 Det här är ju ett rätt dyrt schampo för 410 kr per flaska. Har man längre hår än jag så räcker inte en flaska särskilt länge, speciellt inte om man schamponerar två ggr. Med tanke på det helt uteblivna resultatet utifrån vad som utlovas så skulle jag inte köpa det. Det finns billigare schampon som ger bättre resultat. Sammantaget ger jag Bain Hydra-Glaze Shampoo 2/5 i betyg. Konsistensen och känslan i schampot är det som räddar det från lägre betyg. Upptäckte också att det finns att köpa som refill och det tycker jag är väldigt bra!
Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
Gloss Absolu Bain Hydra-Glaze Shampoo 500 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!