Jag har fått hem att testa Beautyact Prime, Set & Refresh Spray 50 ml (199 kr).
Första intrycket när jag enbart testade att spraya den var ”hjälp vad är detta som luktar såhär!?”. Tankarna gick genast till doften av fotkrämer!
Sprayfunktionen är bra, det kommer ut som ett moln, dock kan jag känna att det kommer lite väl mycket varje gång man sprayar och jag har faktiskt börjat lägga en handduk över axlarna för mycket produkt lägger sig på kläderna på grund utav att det kommer så mycket produkt vid varje spray.
Skulle inte säga att det är en budgetprodukt med tanke på priset. 199 kronor lät billigt men när jag sen såg att flaskan enbart innehåller 50 ml så ändrade jag den tanken.
Till det positiva!
Jag gillar att man kan använda produkten både som primer OCH settingspray.
Jag har testat den med olika foundations och jag är verkligen mycket nöjd med resultatet man får. Så nöjd att jag även kan vänja mig vid den mintiga lukten. Minten gör även att ansiktet känns lite sådär ”kallt” till en början, men den känslan lägger sig efter ett tag.
Lägger upp en bild på hur min sminkning såg ut kl 7 på morgonen och sedan hur den såg ut kl 17 när jag kom hem från jobbet.
Sammanfattningsvis är detta verkligen en bra produkt som jag kommer fortsätta att använda. Den ger ansiktet ett snyggt glow, lägger sig snabbt och får verkligen sminket att hålla bättre under dagen! Jag har även använt den en dag när jag inte sminkade mig just för att den ger ansiktet ett så snyggt glow.
Jag har en (o)vana att skaka flaskan innan användning. Gör inte det med denna för då läcker den.
Tack Kicks för att ni gett mig möjligheten att testa denna produkt!
Beautyact
Prime, Set & Refresh Spray 50 ml