Jag har fått förtroendet av KICKS att testa en hårprodukt från Kérastase, Gloss Absolu Glaze Drops Hair Oil.
Riktigt spännande så stort tack för det! 😃
Glaze Drops beskrivs som ett glansgivande elixir som ger en spegeleffekt utan att tynga ner håret.
Jag ska nu försöka att svara på vad jag tycker om produkten vad gäller känsla, glans, doft, resultat och prisvärdhet.
Först lite bakgrund om mitt hår:
Obehandlat, ganska långt (halvvägs ner på ryggen) och ganska tjockt. Lite frissigt i längderna ibland men annars ganska välmående. Blir inte lätt fett. Tvättar håret ca 3 gånger på 2 veckor. Låter det alltid självtorka, värmestylar sällan.
Applicerar alltid hårolja i torrt hår då jag inte vill ta i olja direkt när det är nytvättat (även om håret kanske tar upp produkter allra bäst då).
Den runda lilla glasflaskan ger ett lyxigt första intryck. Gillar den praktiska pipetten även om jag tror att produkten kommer behöva hällas ut på slutet då pipetten inte når ända ner.
Produkten är ganska starkt parfymerad. Tycker om doften men skulle föredra den något mindre parfymerad då den konkurrerar ut de flesta av mina sommardofter. En doft stannar ju dessutom oftast kvar längre i håret än på huden.
Formulan är väldigt tunn och lätt vilket gör den lätt att applicera jämnt och den tynger inte heller ner håret. Glaze Drops tar bort eventuell frissighet och gör håret mjukt, lent och glänsande.
Dock upplever jag att jag behöver ta mer produkt för att uppnå samma resultat av en hårolja som jag är van vid.
Detta är den främsta anledningen till att jag inte kommer att köpa om den då den redan är ca 2,5-3 gånger dyrare (pris/ml) än de håroljor jag annars använder.
Har man tunnare, fint hår tror jag dock den funkar helt önskvärt.
Det är ju en dyr och exklusiv produkt och då ska man verkligen få en wow-känsla, tycker jag.
Vad man också bör känna till är att Glaze Drops i första hand fokuserar på glänsande hår med strålande lyster och inte har så mycket vårdande egenskaper som jag personligen önskar av en hårolja i den prisklassen.
Gloss Absolu Glaze Drops Hair Oil 45 ml