Jag har fått förmånen att testa MAC Stack Mascara. Har ju provat en hel del mascaror senaste halvåret så har byggt upp ett gäng att jämföra med.
Min första tanke när jag såg borsten var ”hjälp”, men den var överraskande lätt att använda trots dess storlek och lite vassa utseende. Kan dock tänka mig att den kan upplevas svårjobbad om man har kortare fransar eller upplever att mascara är svårhanterligt som det är. Ett tips är att använda en av engångsborste och gå in och fördela mascaran och borsta igenom fransarna efter applicering innan mascaran har ”satt” sig på fransarna om man ändå vill ha ett relativt naturligt resultat, för man får verkligen volym och längd här.
Något som den hävdar sig vara är byggbar och det håller jag med om. Det är få mascaror jag testat som jag upplevt är så pass byggbar som denna och man kan gå in i flera lager.
Hållbarheten har varit varierande, upplever ibland att den har rasat/smulat lite men det kan även bero på andra faktorer. Jag har inte riktigt kunnat dra någon slutsats där. Den smular mindre än andra jag testat iaf, så mycket kan jag säga!
Överlag så är detta en bra mascara, skulle säga att de passar ypperligt om du är en person som gärna går in flera gånger och bygger mascaran. Vill man bara ha en enkel mascara som gör jobbet så finns det nog mer passande alternativ på marknaden.
MAC
Macstack Mascara Black Stack