Jag har fått förmånen att testa Elixir Ultime L'Huile Originale Hair Oil från Kérastase.
Är inte helt obekant med märket sedan tidigare utan har under perioder använt allt från deras schampoo och balsam till värmeskydd, men faktum är att jag aldrig testat en hårolja från dom så blev väldigt glad när jag såg att det var just en sådan som landade i min brevlåda.
Såhär beskrivs den av företaget själv:
’Den vackra gyllene oljan ger överlägsen prestanda till ditt hår. Den lätta formulan är berikad med vild och fransk kameliaolja och tillför 100 % mer glans* samt långvarigt skydd mot frissighet, för ett mjukt och lent hår. Eftersom denna olja hjälper till att förebygga hårbrott och lämnar ditt hår 99 % starkare*, kommer du inte bara att se en omedelbar förändring, du kommer även att känna den. Skyddar mot värme upp till 230°C.*’
Jag har nu testat den i en veckas tid.
För det första - doften. Varken för mycket eller för lite, fräsch och dröjer sig kvar lagomt mycket. Oljan sjunker snabbt in i håret, det blir inte den här tunga känslan man kan uppleva med flera andra oljor, speciellt i ett fint hår. En pump räcker gott och väl, fördelar i handen innan jag jobbar in oljan i längderna.
Håret blir glansigt, väldoftande och jag upplever inte att det varit lika statiskt eller trassligt under denna vecka som det varit tidigare.
Det bästa av allt är att man kan köpa refill och jag tycker det är otroligt positivt att det erbjuds i allt större utsträckning, så att man kan handla mer hållbart och tänka på miljön.
Denna produkt får full pott av mig.
Den uppfyller alla kriterier jag anser att en hårolja bör uppfylla och levererar verkligen.
💎💎💎💎💎
Elixir Ultime L'Huile Originale Hair Oil 75 ml