/ Jag har fått den Stora äran att få testa Donna Karans parfym
Beauty Tester
Irena
Beauty Pro
10/05/25-07:55(redigerad den 10/05/25-07:55)
Jag har fått den Stora äran att få testa Donna Karans parfym Cashmere & Palo Santo. Vanligtvis brukar jag vilja testa en produkt under en lägre tid för att bilda mig en uppfattning, men i det här fallet var det kärlek från första sprut och därför kan jag inte vänta med att dela min upplevelse med er. Donna Karan - Cashmere & Palo Santo är en doft som kombinerar persikans lena fruktighet, vaniljens värme och slutligen basen med träiga inslag. Vaniljparfymer brukar ofta bli lite tunga och för söta, speciellt under den årstid vi nu går mot, men inte denna. Den lämnar efter sig ett underbart doftspår och de initiala toppnoterna håller sig faktiskt under några timmar för mig. Efter cirka 4-5 timmar har doften börjat lägga sig och de ädla träslagen kommer fram tillsammans med Cashmere som bringar en mysfaktor likt en mjuk tröja, en varm kram, ett varmt minne av en person du hållit kär. Jag tycker att parfymen på något sätt är nostalgisk. Den påminner mig om något från förr, utan att jag riktigt kan sätta fingret på vad det är. Kanske en period i min barndom när jag längtade efter att bli vuxen och kunna bära parfymer likt denna. För mig utstrålar parfymen lyx och klass. Jag dras åt parfymer som är lite ”starkare” och som gärna håller mer än halva dagen och det lyckas denna doft göra. Jag upplever att det kan vara en allrounddoft för alla årstider, även om jag främst ser den passa in under kyliga höst- och vinterdagar. Det var faktiskt länge sedan jag föll så snabbt för en doft och är glad över att ta fått en testprodukt som jag faktiskt kommer ha glädje av att använda.
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
DKNY
Cashmere & Palo Santo EdP 100 ml
Fortsätt utforska gemenskapen!