/ Jag har fått den lyxiga äran att testa en drömprodukt -
Irena
Beauty Pro
22/10/25-09:08(redigerad den 22/10/25-09:10)
Jag har fått den lyxiga äran att testa en drömprodukt - D&G Ever icon eye palette i nyans Rose Goddess och här kommer min ärliga recension ⭐️ Förväntan var stor när jag sökte om att få vara testperson för en D&G makeupprodukt och när jag öppnade mitt paket för att sen inse att jag fått min drömpalett så var jag glad i flera dagar likt ett barn på julafton. Bara se på dosan, en skönhet i sig. Den är tung, rejäl och lyxig, precis vad man förväntar sig från Dolce & Gabbana. När det kommer till smink i prisklassen lyx kan man ofta tro att det är förpackningen i sig som kostar och många gånger är det nog så, men när det kommer till denna palett så är faktiskt insidan ännu bättre än utsidan. Nyanserna i denna palett går i mjuka toner av brunt, roséguld och nuderosa. Skuggorna är pudriga, men i kontakt med huden känns de nästan like krämiga eller satinaktiga. Det jag älskar med dessa är att de inte ger någon fallout, vilket jag tyvärr upplever att många skuggor gör. Dessa nyanser sitter kvar på borsten fram tills dess att de nått ögonlocken och glider sedan på som smör. Enkla att blenda ut och med ett rikare pigment än vad jag väntat mig, vilket innebär att less is moore med denna palett och det uppskattas om man tänker på prisklassen ☺️ Vad tycker jag om färgerna då? Jag tycker att nyanserna är underbara och kompletterar varandra bra. Även om det finns tre snarlika bruna nyanser så är de tillräckligt olika för att kunna kombineras ihop och inte slå ut varandra. De glittriga nyanserna är nog mina favoriter, speciellt den längst till vänster som påminner lite om rosa mousserande viner 🥂💕. Det enda negativa med paletten är att jag saknar en beige/nude nyans som inte är glittrig för att kunna ha som bas eller runt insidan av ögat för att ljusa upp. Vissa dagar vill man kanske inte ha glitter och då blir det svårt att bara klara sig med denna palett om man är ute efter något uppljusande. Därför kommer jag behöva kombinera denna palett med en sepratat ögonskugga för att få den effekt jag önskar. Idag har jag använt mig av alla färger i paletten och resultatet ser i på bild två, glow to the stars! (Klicka på bilden för större fönster) Hållbarheten är väldigt bra. Jag har oljiga ögonlock och använder inte primer på ögonlocken. Ändå höll skuggorna en hel arbetsdag för mig vilket är något som typ aldrig händer. Bra jobbat D&G ⭐️ Sammantagen bedömning - paletten får 4/5 stjärnor av mig. Anledningen till att det inte är 5/5 är att det saknas en neutral ljus skugga utan skimmer och att priset är lite väl saftigt. Jag hade oavsett kunna köpa den själv och med en 20% rabatt landar vi nästan på samma summa som vilken annan designerskugga som helst (YSL/Dior/Lancome). Ännu en gång tack Kicks för att jag fick äran att testa the palette of my dreams 🌸
Ever Icon Eye Palette 10H Multi-Finish Day To Night Eyeshadows 03 Chrome Star
Dolce & Gabbana
Ever Icon Eye Palette 10H Multi-Finish Day To Night Eyeshadows 03 Chrome Star
Fortsätt utforska gemenskapen!