Jag har fått chansen att testa Clarins Double serum; och det är jag så tacksam för 🫶🏻
Hudvårdande makeup kommer mer & mer och för en hudvårdsnörd som mig är detta himmelriket 😻
Foundationen, kommer i en massa nyanser och jag har fått testa L3N vilket var en perfekt nyans till mig.
Och jag har kall/neutral hudton och har normal till torr hud med ytliga blodkärl och fina linjer/rynkor! Så spännande att se om denna passar en som nått 50 +
Den innehåller bland annat gurkmejaextrakt, aloe vera, hyaluronsyra och papaya. Här får du fukt, vård & en naturligt fin täckning
Jag älskar förpackningen. Den känns lyxig & exklusiv ✨ Upplevde dock i början att den var svårdoserad då det blev för mycket serum. Men började ta produkten på handflatan därefter på min foundationborste då det är lättare att blanda & bygga upp hur täckande man vill ha den då! Jag var rädd att den skulle vara väldigt täckande men det var den inte. Den dolde mina ytliga blodkärl & la sig fint på huden. Rädslan när man nått en viss ålder att den ska kaka sig och lägga sig i fina veck, men tyckte inte att den gjorde det. Och den gav en bra grund till resten av sminket!
Men jag var inte helt såld från början, men efter att ha testat den ett par gånger nu så är jag såld!
Det enda jag tycker är ett minus är doften; den är väldigt intensiv från början! Så är du doftallergiker så dofta & testa denna innan du köper!
Men detta är riktigt fin fusion på hudvård/smink och jag kommer att fortsätta att använda den & variera med min CC Cream.
Så den får 5/5 ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
~ Bilden är med en sida osminkad och en med produkten på (till höger) där man tydligt ser hur den reducerar det röda i ansiktet! Har inget under förutom dagcreme
~