/ Jag har fått äran att vara testperson för Lancome Idole Curl
Irena
Beauty Pro
08/09/26-09:01(redigerad den 08/09/26-09:07)
Jag har fått äran att vara testperson för Lancome Idole Curl Goddess mascara och här kommer som vanligt min ärliga recension efter att ha testat den under 3 dagar 🌟 Maskara är en sådan produkt som jag inte kan leva utan. Det är en produkt som ger mig ett piggare utseende, öppnar blicken och framhäver mina ögon. När det kommer till maskara brukar jag alltid tänka att moore is moore, det vill säga att jag vill ha mer av allt, volym, längd och böj i massor. Lite bakgrund. Jag använder aldrig ögonfransböjare utan brukar böja mina fransar med fingret strax innan den torkat in ordentligt. Mina egna fransar är rätt så korta men täta och brukar ibland ha svårt att hålla formen en hel dag. Jag har oljiga ögonlock vilket gör att maskaran gärna vill kleta till det lite under dagen. Efter att ha läst både ris och ros om denna maskara hade jag inga höga förhoppningar. Det är inte många maskaror som kan slå vanliga lash idole när det kommer till prestanda för min del. Det positiva med maskaran är att hylsan känns lyxig. Jag älskar guld och denna är verkligen fin i väskan. Däremot kändes den rätt så plastig när man håller i den, inte lika tung hylsa som till exempel lash idole eller Hypnose drama vilket någon kanske skulle tycka är positivt, men för egen del gillar jag en tyngre produkt så det var ett litet minus. Vid applicering känns den fjäderlätt mot fransarna och glider på enkelt. Borstens utformning gör det enkelt att komma åt de innersta och yttersta stråna. Jag brukar vanligtvis köra 3 till 4 lager maskara (räknat på cirka 10 svep per lager… gjorde ett test för något tag sedan där jag i snitt kör runt 40 drag per applicering) och jag upplevde att denna varken kändes kladdig eller gav mig spindelbenseffekten. Den håller även bra under dagen och ger mig inte mer kladd på ögonlocken än vad mina andra maskaror gör. Jag brukar vanligtvis kombinera två maskaror (en för längd och en for volym) då jag dels tycker ett de räcker längre då, men även på grund av att jag föredrar en maskara som ”torkat” in lite och inte är så kladdig vilket den hinner bli efter cirka en månad. Denna har jag dock använt ensam och resultatet ser ni på bild. Skulle jag köpa denna igen? Svaret är nog nej eftersom jag redan har mina favoriter ocu denna gav mig ingen wow-effekt utöver det vanliga. Med det sagt så är detta ingen dålig produkt utan tvärtom så tror jag det är en maskara som kan passa många olika användare och fransformer 🖤 Priset är också helt ok om man ser till vad maskaror kostar idag. Lancome är ju trots att Lancome och kan därför inte förväntas hålla priser i budgetklassen 😉 Mitt betyg blir därför 4/5 🌟 Tack Kicks för denna möjlighet!
Lash Idole Curl Goddess Divine Black N/A
Lancôme
Lash Idole Curl Goddess Divine Black N/A
Fortsätt utforska gemenskapen!