Jag har fått äran att testa tre solskyddsprodukter från Matas Striber och är positivt överraskad! ☀️
Sollotion SPF 30: Den går in relativt snabbt utan att kännas alltför kladdig, samtidigt som huden känns återfuktad efter applicering. Jag uppskattar också att den är vattenfast, vilket gör att jag känner mig tryggare när jag är ute länge eller badar. Solskyddet känns pålitligt och jag har inte upplevt att jag bränt mig när jag använt den trots enbart 30 SPF (som jag annars lätt gör).
Ett extra plus är att den kommer i en hyffsat stor förpackning och känns prisvärd jämfört med många andra solskydd på marknaden. För mig är det här en solkräm som gör sitt jobb utan krångel.
Fluid oil control SPF 30: Den känns lätt på huden, blir inte fet eller kladdig och fungerar perfekt under smink. Jag gillar särskilt att den hjälper till att hålla huden mindre glansig under dagen samtidigt som den ger ett bra solskydd🕶️ (Enda minus är att jag helst föredrar att använda SPF 50 i ansiktet).
Sun stick SPF 50:
Lätt att ta med överallt och perfekt för att bättra på solskyddet under dagen. Jag använder det främst på näsan och läpparna. Super att ha som en reserv i väskan också på grund av att den är liten och behändig 🤩
Sammanfattningsvis: Prisvärda, parfymfria och pålitliga solskydd som jag gärna köper igen (STORT plus för parfymfritt). Jag rekommenderar det särskilt till er som har känslig hud eller vill ha en enkel och bra solkräm för hela familjen🌞😊!
Matas Striber
Sun Lotion SPF 30 Fragrance Free 200 ml