Jag har fått äran att testa The Scent For Her EdP som jag nu ska ge min åsikt om.
(Blev utvald till att testa Redken All Soft Heavy Cream Treatment Mask men eftersom det fanns fler testpersoner än testprodukter så fick jag en annan produkt).
🩷Förpackning🩷
Tycker flaskan ser väldigt lyxig ut, en fin och stilren glasflaska där texten är ingraverad i glaset. Den har även ett guldigt snyggt lock.
Sprayen är ganska mjuk och fördelar parfymen fint så det blir lite som ett ”doftmoln”, den är alltså inte aggressiv som vissa sprayer kan vara.
🌸Doften🌸
Parfymen öppnar med en en doft av persika och freesia, upplever den som väldigt fräsch/söt-fräsch. Den övergår sedan till en doft av Osmanthus, som jag upplever som en ganska ”blomfruktig” doft. Sedan går det över till en doft av cacao som jag upplever ger doften ett djup.
Kort sagt så skulle jag beskriva denna som en söt-fräsch doft. Upplever doften som väldigt classy och elegant.
Jag är van vid att använda väldigt söta dofter, gillar även lite tyngre kryddiga dofter, så för mig tycker jag den passar bra som en avbrytare från allt det söta och kryddiga.
🌺Hållbarhet🌺
För mig håller doften oväntat länge, längre än de flesta parfymer jag har testat. För mig håller den runt 7-8h, vilket jag blev väldigt chockad över (speciellt eftersom jag läst att många upplever raka motsatsen).
☀️Vilka tillfällen passar den till?☀️
Jag tycker detta är en typisk vardagsdoft, perfekt att ha på jobbet/skolan där man ofta vill ha en parfym som är lätt och fräsch.
Skulle också kunna använda den en fin sommarkväll då man också vill åt den söt-fräscha lätta doften.
🩶Sammanfattning av min åsikt🩶
För mig som är mycket för söta och kryddiga dofter så är inte detta en WOW-parfym. Den är dock trevlig och en bra avbrytare när man behöver lätta upp med något fräscht. Den håller förvånansvärt länge på mig vilket chockade mig eftersom jag hört många säga raka motsatsen. Kommer definitivt fortsätta använda men lite osäker på om jag hade köpt den själv.
Hugo Boss
The Scent For Her EdP 100 ml