Jag har fått äran att testa The Porefessional Good Cleanup Foam Cleanser från Benefit.
Jag har allmänt känslig hud som lätt blir röd och även kan få torra partier med flagande hud, så jag var verkligen nyfiken på denna eftersom den marknadsförs som en rengöring som ska hjälpa till att hålla huden klar och fräsch dvs perfekt för någon som mig.
Tyvärr fungerade den inte så bra för mig. Efter ungefär en veckas användning (morgon och kväll enligt instruktionerna) märkte jag att min hud blev mer röd, stram och torr. Jag fick också en ganska obehaglig känsla på huden, nästan som en stickande, lite “bedövande” känsla, som om huden blivit irriterad.
Samtidigt vill jag ge den att den faktiskt rengör huden ordentligt och löser upp smuts och orenheter bra (även fast den svider något). Men för mig med känslig hud blev den helt enkelt för stark.
Mitt betyg landar därför på 2,5–3 av 5. Jag tror att den kan fungera bättre för någon med mindre känslig hud, men jag skulle vara försiktig om du vet att din hud lätt reagerar.
Benefit
The Porefessional Good Cleanup Foam Cleanser 147 ml